Den Grønne Revisor er en del af Landbrugsrådgivning Syd og sammen med vores andet datterselskab, Den Grønne Jurist, har vi fire værdier som vi arbejder målrettet med i vores dagligdag. Det gør at vi kan yde den bedste og mest personlige hjælp til vores kunder. Vi mener, at det er vigtigt at tage vores kollegaer med på råd, når vi skal servicere vores kunder og give den bedste rådgivning i Den Grønne Revisor.
Værdierne skaber en fælles platform og fungere som udgangspunkt for de mange valg, vi træffer hver dag. De er et redskab vi bruger til at sikre en ensartethed på tværs af vores seks kontorer i Region Syddanmark og derved opnå enighed om beslutninger og handlinger.
De fire værdier er Ordentlighed, Rummelighed, Faglighed og Medejerskab.
Faglighed
Vi arbejder for at yde en kompetent og professionel rådgivning, hvor et højt fagligt miljø er i centrum. Som medarbejdere er vi kvalitetsbevidste, og al vores rådgivning skal skabe værdi for kunderne. Vi har fokus på medarbejdernes kvalifikationer og det tværfaglige samarbejde. For os er det vigtigt at have de rigtige produkter på hylden, så kunderne får det, de har brug for.
Det gør vi fx ved at:
Sikre, at den nødvendige faglige profil er til stede
Udvikle og ajourføre vores faglige kompetencer bl.a. ved hjælp af uddannelse
Være åben over for nytænkning
Have forståelse for den nødvendige balance mellem udvikling og stabilitet
Tage udfordringer op og lære af fejl
Give, søge og handle på feedback
Dele viden og erfaringer
Være ambitiøse og velforberedte
Støtte kunderne i at drive en bæredygtig virksomhed
Udbrede viden om vores mange og fleksible rådgivningsmuligheder både over for eksisterende og potentielle nye kunder
Ordentlighed
Vi går ind for at behandle hinanden og vores kunder ordentligt. Vi har fokus på gensidig respekt og forventningsafstemning, for kun derigennem kan vi fastholde tilfredsheden blandt kunder og medarbejdere. Vi udviser tillid til andre og opfører os sådan, at andre får tillid til os. Kernen i vores arbejde er samarbejde, og gennem dialog sikrer vi, at kunderne får præcis det, de ønsker og har behov for – hverken mere eller mindre.
Det gør vi fx ved at:
Være åben omkring aftaler og forventninger
Overholde alle aftaler både mht. kvalitet, pris og tid
Lytte, inddrage og anerkende hinanden og kunderne
Være nærværende og vise forståelse for forskellige behov, ønsker, holdninger og mål
Sikre at samarbejdet foregår i en tillidsfuld atmosfære
Stå klar med en hjælpende hånd, der hvor der er brug for det
Møde alle med professionalisme og et højt serviceniveau
Tage ansvar for egne handlinger
Være en god repræsentant både inden for og uden for virksomhedens rammer
Rummelighed
Vi respekterer hinandens forskelligheder og sætter pris på mangfoldigheden hos både kunder og medarbejdere. Vi går ind for ligeværdighed, og hos os er alle kunder væsentlige – uanset produktionsgren og størrelse. Vi bakker op om kundernes egne, realistiske mål og visioner. Og som kundernes konstruktive medspiller og sparingspartner tager al rådgivning udgangspunkt i den enkeltes behov og ønsker.
Det gør vi fx ved at:
Lade vores relationer bygge på ligeværdighed og anerkendelse
Udvise lydhørhed og være indstillet på at indgå kompromisser
Have respekt over for forskellighed og være åben over for individuelle ønsker og mål
Tage højde for forskellige behov og behandle kunder og kolleger individuelt
Være i stand til at differentiere rådgivningen efter kundernes egne behov og ønsker
Acceptere kundernes og kollegernes egne erfaringer og anerkende forskelligheder
Anerkende at vi kan være uenige på en fornuftig og respektfuld måde
Lade gensidig respekt være en afgørende forudsætning for samarbejdet
Medejerskab
Vi har fokus på trivsel og mener, at glade medarbejdere giver glade kunder. Vi løfter i samlet flok, tager ansvar og bidrager alle til udvikling af virksomheden. Det er medarbejderne, der driver værket, og vores dagligdag er præget af fleksibilitet og frihed under ansvar. Lysten til at være med er det bærende, og medarbejderne er ansvarsbevidste, loyale og engagerede – både i forhold til kunderne, kollegerne og virksomheden.
Det gør vi fx ved at:
Tage ansvar for egen og kollegers trivsel samt at være bevidste om, at vi er hinandens arbejdsmiljø
Turde sige vores mening højt og give konstruktiv kritik i alle led af virksomheden
Være bevidste om, at mærkbart engagement gør hverdagen sjovere og kvaliteten af arbejdet højere
Motivere og engagere kollegerne gennem involvering
Have klare og gennemsigtige procedurer for vores samarbejde
Være bevidste om, hvordan eget arbejde kan påvirke virksomheden i positiv retning
Være omstillingsparate og handlingsorienterede
Agere ansvarligt, professionelt og serviceorienteret
Fastholde en høj loyalitetsgrad overfor kunderne og virksomheden